Bloggintresserade

fredag 18 juni 2010

Mina Bidrag till Panduro Concrete Challenge 2010

Nr 12 Barnskor i betong
Har haft funderingar på att göra något med skor ända sedan starten av
Hur jag än format och gjutit i alla dess former så har jag inte lyckats.Som hjälp av Therese en gullig arbetskamrat.Fick jag ett par små gympadojor i barnstorlek.Dessa har jag doppat i tunn betong.Låtit torka och doppat igen osv.I sista gjutningen så lät jag det rinna ner lite tjockare betong i halva skon allt för att den skall bli lite mer fast.Finslipat med sandpapper och sist penslat på tunn betong igen.Hade önskat få dem bättre, men så är det sista dagen på vår utmaning och jobbet väntar.
Måste få tacka alla er på Panduro för att jag fått vara delaktig i er roliga Concrete Challenge.
Det har varit så kul och inspirerande och en fortsättning på mitt betonggjuteri är helt klart.
Tack!
OBS! Lite beskrivningar hur jag gjort olika bidrag finns i mina tidigare inlägg!

Nr 11 "Varningsskylt av luggslitenbräda +texthjärtan
Hör ihop med bidrag nr 12

Nr 10 Välkomstskylt+Fågel och hjärtan



Nr 9 Svampar




Nr 8 Servettfat+Kula





Nr 7 Hjärtan med namn






Nr 6 Fågelbo+Ägg av restbetong







Nr 5 Kruka med dekor








Nr 4 Tre Ansikten på tavelram









Nr 3 Händer på svart skål









Nr 2 Sockerkaka med Jordgubbar












Nr 1 Dubbelt hjärta












7 kommentarer:

Susanne Lindén sa...

Hej Carina!

Jättehäftiga skor du fått till! Alla betongsaker du gjutit är fina. Hoppas nu att du tar hem "vinsten"

Betongen jag gjuter i heter Casco Thermoplan (är lite osäker på stavningen)jag brukar köpa den på coop bygg men den finns säkert på fler ställen.

Ha en trevlig helg!

Hozzan sa...

Måste säga att jag "tok-gillar" alla dina betong alster, men babyskorna var bara så söta så det blev en favorit direkt!

Ha en bra helg
/A

Catta sa...

Tack snälla du för gratulationerna!

Å, jag blir helt hänförd av dina fina betong-alster! Det verkar ju vara ett jättekul alternativ till "vanligt" pyssel! :)
Och den lilla babyn i docklera är ju helt bedårande! Måste ju säga att jag blir lite sugen på att testa detta!

Ha en skön helg!
Kram! Catta

Frideborg sa...

Men Carina då! Dina skor är helt bedårande. Gillar också din välkommenskylt.....fast jag gillar allt du gör.

Kram Marina

Cornelia sa...

Älskar dina skor, dina händer, dina hjärtan... ALLA dina underbara betongsaker!!!

Fantastiskt!

A'laEmmeli sa...

Jag hoppas oxå att du tar/tog hem vinsten för wow vilka läckra grejer du gjort! Så påhittig du är, vill ha alltihop hemma hos mig ju! ;) Kram Emmeli

LisaVeronica sa...

Vilken konstnär du är! fantastiska alster i bloggen...otroligt kreativ med känsla för form och färg!

FEEDJIT Live Traffic Feed